Jak wykonać pesto.

Domowe pasty do makaronu.

Zapraszam Was na kolejną publikację dotyczącą prostego i smacznego dania obiadowego.
Bardzo smakują mi makarony podane z sosem.
Dlatego poza gotowymi sosami zaczęłam poszukiwania przepisów na smaczny i prosty sos do makaronu. Taki abym mogła go wykonać sama w domu.

Dzisiaj przedstawię Wam mój urozmaicony domowy sos pesto.
Sos ten jest szybki w wykonaniu. Wykonany jest ze składników popularnych, więc i łatwo dostępnych.



Potrzebne składniki do wykonania pesto.
Rukola, lub/i bazylia, lub/i roszpunka,
dodaję też trochę awokado, które doskonale łączy się z oliwą,
do smaku pieprz, sól,
ząbek czosnku,
oliwa z oliwek,
orzechy (powinny być z pinii, ale ja używam te, które akurat mam w domu, ostatnio były to orzechy nerkowca gdyż córki bardzo je podczas świąt polubiły, pozostała mi ich garstka po świątecznych wypiekach).

Zrobiłam przepyszne pesto z makaronem.

A oto sposób wykonania, który nie zajmie Wam więcej jak 10 minut.

Wszystkie wymienione powyżej składniki blenduję i doprawiam do smaku.
Podaję z makaronem i serem.
Te proste danie idealnie smakuje z winem.

Jeśli chcecie aby Wasze pesto zamiast koloru zielonego było czerwone wówczas głównym składnikiem będzie papryka czerwona.
Można dodać trochę papryki żółtej lub zielonej ale dominująca ma być ta czerwona.
Paprykę trzeba pozbawić skórki.
Można ją upiec lekko w piekarniku bądź podgrzać w naczyniu na parze.
Skórka odejdzie tak jak od sparzonego pomidora.
Podobnie jak w pesto zielonym wszystkie składniki blenduję i doprawiam do smaku.

Smacznego :)

Inną propozycję szybkiego i smacznego obiadu znajdziesz tu  zdrowo się odżywiam  .

2 komentarze: