10 sposobów jak odmienić wnętrze.


Dzisiejszy wpis będzie bardzo domowy.
W ostatnim czasie namiętnie dekoruję dom. Podejrzewam, że nadchodząca wiosna sprawia chęć przemian.
Przedstawiam Wam 10 prostych sposobów na piękne wnętrze.
Dotyczą one zarówno urządzania po raz pierwszy jak i szybką przemianę istniejącego wystroju wnętrza.


Moje motto brzmi :
ładnie i wygodnie,
szybko i tanio,
prostota jest piękna.

Komentarz do "tanio".
Lubię odmiany w domu. Dlatego niektóre dodatki mogą być proste a zarazem niezbyt drogie. Nie zawsze też meble muszę mieć wszystkie takie "do końca życia". Lubię zmieniać krzesła, stół czy łóżko. Mogę kupić mebel trzykrotnie tańszy a wymienić go w tym czasie trzy razy.

10 sposobów na piękne wnętrze.

A oto 10 prostych sposobów na piękne wnętrze.

1. Urządzaj mieszkanie lub dom w podstawowych kolorach.

Kolory te to odcień mebli, podłogi i ścian.
Moje ulubione to biel, odcienie ciepłego beżowego koloru czy czekolady. Szarość w różnych jasnych odcieniach. Na ścianach lubię bardzo jasne barwy. Jasne pomieszczenia dodają energii.
Jasny kolor daje możliwości dobierania innych intensywnie zabarwionych dodatków.
Meble to biel lub drewno.
Podłogi mam zarówno jasne jak i w drewnie, w nawet bardzo ciemnej tonacji.
W połączeniu z jasną ścianą zawsze komponuje się to rewelacyjnie.

Dlaczego piszę o takiej kolorystyce?
Ułatwia mi to dobieranie dodatków.
Drobnymi dodatkami w prosty sposób zmienisz wystrój swojego mieszkania.
Te dodatki to :
zasłony, bieżniki i obrusy oraz podkładki, doniczki, lampki, poduszki i narzuty, wazony, świeczniki i lampiony.
Wymieniać można znacznie więcej.

Ja osobiście w harmonii kolorystycznej dobrze się czuję. Wypoczywam w takim wnętrzu.
Bywałam w mieszkaniach ze ścianą czerwoną i innych krzykliwych kompozycjach i po godzinie zawsze marzę aby wracać do mnie.

Barwne kolory pozostawiam sobie na wszystkie wymienione dodatki.
Ożywiają one wystrój a przy tym nie są zbyt męczące.








2. Prostota w kuchnia. 

Kuchnia dla mnie to biel. Biel jest czysta. Nie zakłóca mi procesu tworzenia :)
Dodatkiem jest blat w kolorze ciemnego mahoniowego drewna oraz takie same kafelki na podłodze.

Z praktycznych podpowiedzi: warto zamontować piekarnik na wysokości dłoni. Nie trzeba się wówczas pochylać gdy chcemy doglądać wypieki. Łatwo też kontrolować postęp pieczenia gdyż wnętrze piekarnika jest w zasięgu mojego wzroku.

Drugim praktycznym elementem kuchni, zarówno w domu jak i w mieszkaniu, jest szafa spiżarka.
Poza produktami spożywczymi przechowuję tam pojemniki na wstępną segregację odpadów.

Kuchnia dla mnie to biel i drewno oraz intensywna zieleń kwiatów i ziół.






3. Oryginalny dodatek nada pomieszczeniu charakteru.

Jeden fajny mebel lub wyszukany dodatek sprawi, że pomieszczenie jest oryginalne.

Mogą to być dodatki kobiece takie jak oryginalne lustra (mamy w dwóch damskich pokojach, w każdym prezentuje się inaczej), toaletka, komoda na drobiazgi o ciekawej strukturze, będąca jednocześnie stolikiem podręcznym.
W pokoju u dziecka to na przykład gitara jeśli mamy muzyka, bajerancka pufa (ja sama na niej lubię siedzieć bo jest bardzo wygodna i duża), kulki świecące na ścianie, manekin gdy mamy dziewczynkę stylistkę lub manekin do pokoju "kobiecego", lampa na łuku - stojąca (z czarnym kloszem na zdjęciu powyżej).
Mogą to być też na przykład barwne, u mnie zielone, firanki lub obraz.







4. Kwiaty i rośliny doniczkowe jako element wykończenia wystroju wnętrza.

Zielone intensywne kolory liści doskonale dekorują przestrzeń.
Pasują do drewna i do bieli mebli lub ścian.
Do takiej kompozycji kolorystycznej mogę dodać co dwa miesiące inne trzy elementy i mam zawsze nowy wystrój wnętrza.
Może to być żółty bieżnik, żółta doniczka oraz biała poduszka w żółte grochy i taki sam obrus na stół.











5. Trzy lub cztery dodatki w tym samym kolorze. 

Jak napisałam w poprzednim punkcie dodatki kolorystycznie do siebie podobne sprawią, że pomieszczenie nabiera odmiennego wyglądu.
Możemy się bawić kolorem.
Moje ulubione dodawane kolory do tych podstawowych to żółty, fiolet, czekoladowy, turkusowy oraz zieleń.








6. Wiklina zawsze dodaje"ciepłego" wyglądu, kojarzy się z przytulnym i stylowym wnętrzem. 

Wiklinę mam zarówno sztuczną jak i oryginalnie plecioną. W kolorze białym i drewna.
Wiklinowe meble idealne są na przedpokój, do pokoju i na taras czy balkon.
Meble wiklinowe doskonale pasują do pozostałych mebli w pomieszczeniu.



7. Wystrój okna. 

Okna można udekorować w firanki, zasłony czy rolety.
Takie okna ocieplają wnętrze. Jest to element dekoracji nadający charakter oraz dopełniający dane pomieszczenie. Łączy się on kolorystycznie z innymi dodatkami, na przykład z kocem, poduszką lub obrusem.
Ja przy dekorowaniu okien dodatkowo zmagałam się z wykuszem w salonie. Nie jest łatwo udekorować takie okna.
Postawiłam na prostotę i jestem z niej zadowolona.
Najpiękniejszą dekoracją pomieszczenia jest okno z ładnym widokiem.
Wówczas można zastosować prostotę w innych elementach.
Wystarczy wygodny fotel, regał z książkami i koc :)






8. Zdjęcia w domu.

Zdjęcia sprawiają, że dom żyje. Dom jest ciepły i rodzinny. W tym miejscu mieszkają ludzie i ich historia i wspomnienia.
Sposobów na ekspozycję zdjęć jest wiele. Ja mam tradycyjnie na ścianie w ramkach około 10 fotografii. Wszystkie powieszone w artystycznym nieładzie.
Córka stworzyła piętrową kompozycję. Zdjęcia wiszą na sznurku przypięte drewnianą klamerką.
Dodatkowo poza zdjęciami u córki dekoracją jest zestaw medali i pucharów zdobytych w sporcie oraz pamiątkowa koszulka z autografem znanego lekkoatlety. Koszulka docelowo zostanie umieszczona w ramce.



9. Wygodny fotel.

Fotel to podstawa w każdym salonie lub pokoju przeznaczonym do wypoczynku. Jest to idealne miejsce do poczytania książki lub gazety, na kawkę.
Córki w pokojach mają pufy wraz z podnóżkiem, jedna jest widoczna na zdjęciu powyżej.



10. Obrazy dopełniają przestrzeń.

Uwielbiam obrazy. Mam ich wiele. Wybrałam dla Was kilka. Nie muszą to być dzieła sztuki. Podkreślają kolor dominujący w danym pomieszczeniu poza tym podstawowym. Obrazki mniejsze mam nawet w łazience.
W jednym z wpisów pisałam, że obrazy to moja ulubiona pamiątka z wakacji. W miastach europejskich to koszt od około 20 euro i drożej. Można się oczywiście targować. W Rzymie kupiłam, o połowę taniej niż pierwotna cena, ręcznie malowane widoczki. Obrazy są świetną pamiątką i jednocześnie dekoracją.






 

Podzieliłam się z Wami w telegraficznym skrócie moją zabawą z kolorem w domu.
Dodatkowo,  jeśli jesteście na etapie drobnych zmian w wystroju, podpowiedziałam jak kilkoma drobnymi elementami odmienić wygląd pomieszczenia.

Jest to moje trzecie domowe miejsce, nie licząc domu gdzie się wychowałam.
Urządzając wnętrze zdarza się, że nie jestem zadowolona z efektu końcowego.
Tam gdzie jest to możliwe staram się używać prostych programów do projektowania wnętrza.
Spotkałam się z takim programem w salonach łazienkowych gdzie komponuję sama dobrane kafelki, dobieram meble i dodatki. Drugim miejscem z darmowym dostępnym programem do projektowania jest IKEA. Tam sama projektowałam kuchnię na wymiar. Dobierałam szafki i inne elementy dekoracji.

Dodam, że zawsze mam bardzo ograniczony budżet. Tym bardziej zatem muszę przemyśleć kompozycję, na którą się decyduję.
Jestem przekonana, że te proste zasady ułatwią Wam przygodę z dekoracją własnego "gniazdka".

Powodzenia :)

Obserwuj mnie na instagram Paris dream
Polub strona Paris dream na facebooku

12 komentarzy:

  1. Cudowną jest ta komórka z serduszkami. W ogóle pięknie u Ciebie. No i toaletka😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) miałam troszkę obawę aby dodać wpis. Taki osobisty. Cieszę się, że Ci się podoba ;)

      Usuń
    2. Też mi wpadły w oko te szafeczki z serduszkami :)

      Usuń
    3. Ja się zdecydowałam jak mi pani ją rozpakowała. Od razu mi wpadła w oko ;)

      Usuń
  2. Ja uwielbiam te Twoją toaletkę ; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wcieliłaś te punkty w życie:) Nie ma to jak zadbane otoczenie- od razu człowiek lepiej się w takim miejscu czuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak. Lubię harmonię. Zwłaszcza jak się szybko żyje to w domu musi być harmonijnie.

      Usuń
  4. cudnie! ;) ja ostatnio też mam manię na dekorację w mieszkaniu, mamy kawalerkę - więc nie mam za dużego popisu. Zrobiłam ostatnio świeczniki ze szklanych słoiczków, które zdobią półkę pod TV, czy wazonik ze słomek w kolorowych wiosnnych kolorach - od razu milej się patrzy :)
    ps. mam pytanie, czym macie przytwierdzone do ściany te zdjęcia na sznurku?
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na takie pinezki z plastikową końcówką :) one są przeznaczone do tablicy korkowej. Robią małą dziurkę w ścianie więc tak nie widać jak się koncepcja na dekorację zmieni :) A całość jest bardzo lekka więc takie mocowanie wystarczy.
      Fajnie, że sama wykonałaś świeczniki i wazonik. Lubię takie bajerki. u nas moja mama zaszczepia w córkach takie plastyczne zabawy. Ostatnio na święta robiły z nią szklane kule z brokatowym śniegiem i wyglądają jak te ze sklepu. A na moje święta robią mi świeczniki z gliny i malują lakierem do paznokci :) też fajne :)

      Usuń
  5. Marzy mi się przestronna sypialnia, a w niej piękna toaletka:D. Bardzo przydatny post i ciekawe inspiracje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję , bardzo mi miło , był to ważny dla mnie wpis bo odkrywający moją przestrzeń, i mnie :) bardzo osobisty. Marzenia się spełnią, bez pośpiechu, ja mam masę marzeń i wiem, że wszystko jest w zasięgu ręki, trzeba tylko działać i myśleć pozytywnie, i widzieć okazje a nie negatywy, powodzenia :))

      Usuń