Czekolada - jak bez niej żyć ?




W dniu dzisiejszym obchodzimy Dzień Czekolady.
Postanowiłam zatem przypomnieć dwie książki, które są z nią związane.

Pierwsza to "Cappuccino" Mariella Righini.
Jest to bezpruderyjny obraz życia współczesnych paryżanek. Kawiarnia o nazwie Cappuccino mieści się w Paryżu. Spotykają się w niej cztery panie. Delektując się czekoladą w każdej postaci i popijając wyśmienitą kawę, oddają się długim pogawędkom.
Rozmawiają o swoim życiu zawodowym oraz miłosnym. Świadkiem i mimowolnym towarzyszem wszystkich pań jest barman - Włoch z pochodzenia, student akademii sztuk pięknych. Dzięki zasłyszanym w pracy za barem pikantnym historyjkom poznaje kobiety jakimi są paryżanki. Wyzwolone, świadome i urzekające.
Cała akcja w większości rozgrywa się w kawiarence przy zapachu świeżo parzonej kawy oraz smaku pysznych czekoladowych deserów.
Jeśli chcesz przenieść się do paryskiej kawiarenki, poczuć jej klimat i poznać pikantne sekrety paryżanek przeczytaj koniecznie tę książkę.


Na podstawie drugiej książki nakręcono w 2000 roku film.
Film pod tytułem "Chocolat" oparty jest na powieści Joanne Charris o tym samym tytule.
Jest to historia młodej matki i 6 letniej córki. Obie panie w 1959 r. przybywają do francuskiego miasteczka Lansquenet sous Tannes.
Otwierają małą kawiarnię. Jest to jednocześnie sklep i niewielki zakład gdzie panie produkują czekoladę. Wkładają w tę czynność dużo serca. Swoją pasją wkrótce zarażają mieszkańców miasteczka. Zyskują ich przychylność a matka odnajduje miłość i partnera.

Główną rolę w filmie "Chocolat" gra aktorka Juliette Binoche.
Zarówno film jak i książka są warte grzechu. Dla miłośników czekolady są to lektury obowiązkowe.

Krótko o czekoladzie. 

Czekolada najwyższej jakości z dużą zawartością kakao zawiera potas i magnez.

Składnik Fenyloetyloamina uważana jest za związek, który wywołuje uczucie szczęścia.

Czekolada (owoc kakao widoczny na ostatniej fotografii) jest najpopularniejszą słodką uciechą wykorzystaną w cukiernictwie, kosmetykach, pielęgnacji w SPA oraz jako afrodyzjak (truskawka maczana w płynnej czekoladzie i szampan to wieczorne must have).

A jak Wy wykorzystujecie czekoladę ?

Jakie zastosowanie czekolady jest Wam najbliższe :)



Szczęście.
Mój dzisiejszy dzień jest szczęśliwy.
Obfituje w desery przygotowane z dużą porcją czekolady. To w ramach kulinarnego doszkalania się.
Była również degustacja płynnej czekolady z fontanny i maczanymi w niej owocami (widoczna na zdjęciach).

Na wieczór pozostawiam sobie miłą i lekką książkę, która da mi dużą dawkę szczęścia :)
I czekoladę oczywiście :)
Reszta owiana jest tajemnicą.

Przesyłam słodkie pozdrowienia.
Paris dream blog

Obserwuj mnie na instagram Paris dream
Dołącz grupa Paris dream na facebooku

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam czekoladę <3
    Na poprawę humoru jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się :) wiosna znowu zwiała za chmurki więc czekoladka, książka i kocyk - zestaw idealny ;)

      Usuń
    2. Dokładnie tak!
      Niechcący usunęłam Twój komentarz u mnie :(

      Usuń
  2. Każdy kto mnie zna, wie, że nie ma lepszego prezentu dla mnie, niż czekolada :) w każdej postaci ! Uwielbiam ten smak ! A wpis super :) miło się go czytało, a taki film na wieczór - jak znalazł :D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię czekoladę na ciepło i jako dodatek do ciast :)

      Usuń
  3. Coś kojarzę tę książkę "Cappuccino"... czytałam ją dawno temu:) A czekolada dobra na wszystko!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O to pierwsza lektura jak dla mnie obowiazkowa! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedna z moich ulubionych :) to co babeczki lubią najbardziej : kawka, słodkości , miłe dla oka otoczenie i ploteczki z przyjaciółkami.

      Usuń
  5. Dobre pytanie... najlepiej nawet nie próbować ;) dostarcza tyle szczęścia, życie bez niej byłoby takie smutne ;)

    OdpowiedzUsuń