Jak zrobić świąteczne pisanki. Blog Paris dream


Wielkimi krokami zbliżają się Święta Wielkanocne. Ostatni weekend był bardzo domowy. Spędziłyśmy go same z córkami. Dziewczyny namówiły mnie na robienie świątecznych pisanek.
Zobaczcie efekty naszej zabawy.


Do przygotowania pisanek potrzebne są styropianowe jajka. Kupiłam również kilka gotowych paczuszek z ozdobami dedykowanymi specjalnie na to święto. Dodatkowo do stworzenia pisanek wykorzystałyśmy bibułę oraz inne bibeloty, które mamy w domu. Każdy rodzic wie doskonale, że jak dzieci są w wieku szkolnym to takie drobiazgi warto odkładać. Często z dnia na dzień dowiadujemy się, że do szkoły na prace plastyczne potrzebne są kolorowe wstążki, guziki, kolorowe papierki i inne cuda. Z dnia na dzień nie zawsze jestem w stanie wszystko zorganizować. Mamy więc od dłuższego czasu stworzone specjalne pudełko, a w nim takie właśnie plastyczne dodatki.


Zakupione dodatki wystarczą na przyozdobienie około 15 pisanek.


Pierwsza pisanka jaka powstała jest w kolorze pastelowej zieleni. Córka wykonała ją z wełny.
Owijała ją ciasno wokół jajka, które wcześniej posmarowała klejem.
Podoba się Wam ? Mi osobiście ta pisanka podoba się najbardziej.




Kolejne pisanki córka wykonywała ozdabiając je przygotowaną wcześniej bibułą i gotowymi ozdobami z paczek.


Oto fotograficzna prezentacja powstania pisanki niebieskiej w dwóch odcieniach i czerwonej.












Tym sposobem mamy już kilka pięknych własnoręcznie wykonanych pisanek.
Wykorzystam je to stworzenia świątecznej kompozycji w kolorach dominujących podczas wielkanocnego święta.
Będą to zielone i żółte elementy, kolorowe domowe pisanki oraz kilka dodatków również w tej samej świątecznej kolorystyce.









Zauroczona pisanką wykonaną z wełny poprosiłam córkę o wykonanie kolejnej takiej samej.
Tym razem córka wykorzystała ciemniejszy odcień niebieskiej wełny.
Zobaczcie jak pięknie się prezentuje. Na końcu udekorowała ją gotową piankową naklejką.
To było już po sesji więc nie widać efektu na poniższej fotografii.
Wełniana ciemnoniebieska pisanka wygląda podobnie jak ta czerwona z różowym zajączkiem.





Własnoręczne wykonywanie pisanek jest świetną rodzinną zabawą. Fajnym pomysłem na wspólne spędzenie niedzielnego popołudnia.
Pisanki takie są pamiątką. Za jakieś dziesięć lat córki z łezką w oku będą oglądać swoje dzieła.

Tworzymy wspomnienia.
Te świąteczne i te rodzinne :)





Różową pisankę córka wykonała kilka dni temu. Wykorzystała bibułę i ruchome oczy.
Pisanka przyozdabia nam kwiatka w różowej doniczce.





Przesyłam Wam wczesno - świąteczne pozdrowienia.
Udanej zabawy.


Paris dream blog.

Obserwuj mnie na instagram Paris dream



4 komentarze:

  1. Jako dziecko owijałam wydmuszki nitką :) bardzo lubiłam robić takie pisanki. Świetna zabawa, do dzisiaj to wspominam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niektóre pisanki wyglądają ładniej niż ze sklepu, nitką to chyba długo się ją robiło ;)

      Usuń
  2. Super pomysly ;-) skorzystam z tego z włóczka :-D

    OdpowiedzUsuń