Co to jest szczęście.


Pozostaję w klimacie kobiet. Pewnie dlatego, że jestem kobietą. 
Temat mi bliski :) 
Czym jest szczęście. 

Co to jest szczęście.


Aby odnaleźć szczęście musisz wiedzieć kim jesteś.

Ciągle odkrywam siebie. Szukam pomysłu na siebie. Nie dlatego, że go nie mam. Poszukuję całe życie. Z upływem lat odkrywam nowe pasje, zmieniam poglądy, poznaję w czym się dobrze czuję a co w moim życiu stało się dziełem przypadku lub wcześniej podjętej decyzji. Podejmując decyzję, na przykład o wyborze szkoły czy studiów, nie jesteśmy świadomi czy tak naprawdę jest to obszar, który nas uszczęśliwi do końca życia. Nie znamy jeszcze tajników danej branży. Mamy kiełkującą pasję. Doświadczeń nam brak. Podobnie jest w przypadku tak ważnych decyzji jak podjęcie pracy czy zawarcie związku małżeńskiego.
Dlatego całe życie odkrywamy siebie.

Wspaniale jeśli mamy chęć i odwagę się rozwijać. Szczęście przychodzi samo. Pomaga nam w realizacji marzeń. Szczęście trafia się osobom, które są otwarte i pozytywnie wpływają na swoje otoczenie. Pozytywna postawa przyciąga szczęście. Pozostałe sukcesy są dziełem kalkulacji i ciężkiej pracy.


Kopciuszek - kapciuszek.

Zły to wzór dla współczesnych dziewczynek. Panna ma siedzieć w domu i czekać na księcia z bajki? Był ładną. Być dobrą. Akceptuję. Kobieta powinna być zadbana i mieć dobro w sercu. 

Kopciuszku? Godzisz się na złe traktowanie w rodzinnym domu, jakimkolwiek domu. 
Nie.
Dobra wróżka powinna podpowiedzieć gdzie się zwrócić o pomoc aby odmienić swoje smutne młode życie. Nie jest rozwiązaniem podsyłanie pięknej "kiecki" i wysłanie na bal w poszukiwaniu kawalera.
Panna kopciuszek zapewne wpadła "z deszczu pod rynnę".
Bajka opowiada postawę kobiet średniowiecza. Obecnie czasy się zmieniły. Oczekiwania kobiet są inne. Rola kobiety w społeczeństwie się zmieniła. Szanuję tradycję. Lektura ta nie pasuje już do współczesności.

Być matką.

Mam córki. Wiem coś o tym jaka to odpowiedzialność spoczywa na matce aby uzbroić młodą dziewczynkę w poczucie własnej wartości. Z ulgą stwierdzam, że nie wychowałam kopciuszków. Młodsza mówiła "kapciuszek" gdy jej czytałam tę bajkę. Miała wtedy z dwa może trzy latka. Wiedziała, że pasujący bucik jest w bajce ważnym elementem i kopciuszek z kapciuszkiem jej się kojarzył :) Dzieci wynoszą z domu więcej niż dociera do naszej świadomości.

Krótka historia z morałem.


Coco Chanel i Marilyn Monroe.
Obie panie to piękne kobiety, ubóstwiane przez mężczyzn.
Obie pochodziły z klasy średniej, z rodzin ubogich nie będących we wpływowych kręgach.
Obie zostały osierocone będąc dzieckiem, wychowywane przez domy dziecka lub rodziny zastępcze czy siostry zakonne. Niełatwy start w życie.
Obie osiągnęły sukces i popularność, obie na ten sukces ciężko zapracowały.
Historia obu pań kończy się różnie.
Jedna z nich się załamała. Umarła młodo. Nie wytrzymała presji. Czułą się osamotniona, nie odnalazła miłości.
Morał.
Trzeba mieć przy sobie osoby, dla których jesteśmy ważni. Pocieszą, wesprą, pomogą wyjść z dołka jeśli się taki na naszej drodze pojawi.Ważne aby mieć osobę bliską. Nie ilość a jakość naszych przyjaźni jest najważniejsza. Rodzina.

Ja.
Tak. Mam miłość. Dojrzałą. Wieloletnią. Z wzlotami i upadkami. Z okresem "wielkiej ściemy" w początkowych latach znajomości pełnym fascynacji, "motylków", planów, oczekiwań i z życiem w codziennej rzeczywistości.
Tak. Jestem szczęściarą. Kobietą spełnioną. Matką.

Moja recepta na szczęście. 
Żyj tak jak byś była kobietą bez mężczyzny.
Dla matek dodam aby żyły jak by były bezdzietne.
Kochaj.
Mężczyznę.
Dzieci.
Siebie.


Dlaczego.
Mężczyzna nie jest dany nam na całe życie.
Nie uzależniaj szczęścia od czegokolwiek lub kogokolwiek.
Dzieci odejdą na pewno. Będą miały swoje dorosłe życie i domy.

Dlatego.
Miej swoje życie.
Swoje pasje.
Bądź szczęśliwa.

Co to jest szczęście.

Szczęśliwy czuje się ten kto ma bogate życie (również te wewnętrzne) i bliską osobę.
Szczęściem jest odkrywanie. Odkrywanie uśmiechu dziecka, dotyku partnera, nowego miejsca. Jest też nim spokojny dzień w domu w gronie najbliższych. Zwykłe czynności. Może chwila samotności. Święty spokój. Wówczas jesteśmy szczęśliwi. Szczęściem jest smakowanie potraw, posiłek przygotowany w domu. Szczęściem jest możliwość widzenia kolorów, odczuwania zapachów i słyszenia muzyki. Szczęściem jest doskonalenie swoich umiejętności w narciarstwie, pokonywanie samego siebie w sportach wysiłkowych. Szczęściem jest chwila gdy wiatr delikatnie chłodzi Ci twarz a słońce sprawia, że mrużysz oczy. Stoisz na dwutysięczniku, może pięciotysięczniku i podziwiasz panoramę.

Szczęście jest w nas. My je kreujemy.

Pisząc wpis słuchałam jednego z moich ulubionych kawałków.
Jasmine "ain't nobody", link tu piosenka .
Niesamowita, nastrojowa i energetyczna. I piosenka i wykonawczyni.

Ładujemy akumulatorki i ruszamy na podbój nowego dnia.

Dobrego dnia :)
Paris dream blog

Zapraszam na stronę firmy, link :

Barista catering kawowy

Obserwuj mnie na instagram Paris dream

3 komentarze:

  1. Piękny post, czuć to ciepło i wiarę we własne siły:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      chyba w temacie. Podobają mi się kubki z napisem.
      Padłaś? Powstań! Podnieś koronę i zasuwaj ;)))

      Usuń
    2. Dokładnie:) Nie ma co się nad sobą użalać:)

      Usuń